Nyaralás a Keszthelyi Öböl partján

Összeszokott csapatunk – a Szervátültetettek Országos Szabadidő Sport, Turisztikai és Környezetvédelmi Egyesületének 23 tagja – július 1-jén érkezett meg Vonyarcvashegyre, a Villa Plattensee-be, hogy élményekben gazdag 6 napot töltsön el együtt.

Nagyszerű volt a társaság, a szállás, a programok és az időjárás is.

Általában reggeli után indultunk útnak, majd a délután hátralévő 2-2,5 óráját a medence partján töltöttük, ki olvasással, ki beszélgetéssel, ki alvással, de a fürdőzést senki sem hagyta ki.

Első utunk Szigligetre vezetett, ahol megmásztuk a vulkanikus hegyet, hogy megnézhessük a XIII. századból származó vár maradványait. Innen meseszép kilátás nyílt a Balatonra és a környező tanúhegyekre, Badacsonyra, és a Csobáncra.

Egy kis frissítő és fagylaltozás után átautóztunk Balatonedericsre, ahol az Afrika Múzeumban megtekintettük a néprajzi kiállítást, valamint trófeák százait és kipreparált állatbőröket láthattunk. Az épület körül mini szafari park terül el, ahol többek között zebrák, struccok és antilopok is élnek. Az edzettebbek még a kilátótoronyba is felmásztak, hogy onnan csodálják meg a környező tájat.

Másnap a Keszthelyen található Festetics-kastély volt az úticél. Itt egy élvezetes vezetés keretén belül tekintettük meg az épület kincseit, a gyönyörű könyvtárat és a Tükör termet, ahol nyáron hetente tartanak koncerteket. Utána megnéztük az egykori lovardában berendezett kocsimúzeumot, ahol többszáz éves hintókat és kocsikat állítottak ki.

A kastéllyal szemben található a Vadászati Múzeum, ahol az egész világon elejtett vadfajok trófeái természetes élőhelyükön bemutatva találhatóak. Egy modellvasút-kiállítást is berendeztek az emeleten. Akinek még volt ereje, az meg is nézte ezt a mesevilágot.

A következő napot Tapolcán szándékoztunk tölteni. Elsősorban a tavasbarlang érdekelt mindenkit. Egy rövid csónakázás után, vezetés keretén belül néztük meg a karsztvidékek csodálatos világát. Egy 3Ds vetítés megtekintése lehetőséget adott arra, hogy olyan részeit is meglátogathassuk a barlangnak, ahová egyébként a látogatók nem juthatnak el. Egy rövid séta a kedves városban, utána Salföld felé vettük az irányt. Először kikocsikáztunk a kékkúti középkori Pálos kolostorhoz. Sajnos nem sok maradt meg belőle. Majd a természetvédelmi majorban egy séta keretén belül megnéztük a magyar őshonos állatfajtákat és szürkemarha és bivalykolbászt vettünk.

A pénteki napot strandolással töltöttük. A víz nagyon kellemes volt, a levegő túl meleg, de a Balaton varázsa így is mindenkit magával ragadott.

Szombaton búcsút vettünk egymástól és ki-ki elindult hazafelé.

Ebben az évben is egy nagyon tartalmas, kellemes hetet töltöttünk el együtt, amit leginkább Székelyné Burja Ilonkának köszönhetünk, aki most is remek programokat szervezett.

Reméljük, hogy jövő nyáron is találkozunk!