Ez a nap más volt, mint a többi…

Kirándulás az Őrségi Nemzeti Parkba – SZENYE

Nagy örömünkre, néhány éves kihagyás után, idén 2022.06.05-én újra megszervezhettük a már hagyományosnak számító egyesületi kirándulást a SZENYE tagjainak.

A korábbi évekhez hasonlóan, ezúttal is a természetbe készültünk, így most az Őrségi Nemzeti Parkra esett a választás. Utunk első állomása a pankaszi Műemlék harangláb volt, ahol rögtön el is készült az első csoportkép.

Ezután meglátogattuk az Őrségi Vadászati Kiállítást Őriszentpéteren.
A vadászruházaton és puskákon kívül láthattunk még sok szép trófeát és preparátumot, de a legkedveltebb a kiállított medve volt, aki inkább hasonlított egy kedves mackóra, mint egy vadállatra. ndultunk és Szalafőre érkeztünk. A táv közel 4 km volt. Csodálatos, vadregényes helyen jártunk, az útvonal végig a Zala folyó partján haladt. Gyönyörűen sütött a nap, bár az előző napi sok eső miatt sok helyen sár volt, de ez nem szegte kedvünket, bátran vettük az akadályokat, az élmény mindent felülírt.

Amikor kellemesen elfáradva a túra végéhez értünk, Szalafőn várta a megfáradt kis csapatunkat egy finom ebéd az Őrszem fogadóban.

Miután jól laktunk és kicsit megpihentünk, meglátogattuk a Kömpe szeme kilátót, ahonnan körbe nézve a környező kis településeket és erdőket lehet látni.

Ezután ismét felkerekedtünk, hogy közelebbről is megszemlélhessük az európai bölényeket és az eurázsiai vadlovakat Szalafőn a Bölény rezervátumban.

Ott egy ácsolt kilátó épült erre a célra, de sajnos ezek az állatok a meleg elől az árnyékban hűsöltek és csak a jellegzetes illat árulkodott létezésükről.
Mivel innen alig pár kilométerre van a Szlovén határ, úgy döntöttünk, hogy ezt sem hagyjuk ki, megnéztük az itt található Határkőparkot, ahol a régi határkerítés maradványa is látható. Egészen az Államhatárt jelző tábláig mentünk.

Innen visszafelé Pityerszer páratlan hangulatú környezetében található pünkösdölő forgatag fogadott bennünket. Itt megtekintettük az egyik oldalon lévő Skanzent, ahol a régi építészeti stílus volt látható (zsuppfedeles vályogházak). A másik oldalon kézműves vásár volt. Volt itt minden, mi szem-szájnak ingere.Az itt eltöltött szabadidős elfoglaltság után a csapatunk kérésének eleget téve kormánybiztosunk – aki a kisbuszt vezette – hazafele vette az irányt, de közkívánatra még betértünk a Vadása-tóhoz, egy jó fagyizásra. Ez egy évtizedek óta közkedvelt üdülő terület, az erdő mellett, nyugodt környezetben található tó, gyönyörű látványt nyújt az arra járó turistáknak.

Amikor hazaérkeztünk, akkor szembesültünk azzal a ténnyel, hogy kellemesen elfáradtunk, hisz az okostelefon lépésszámláló alkalmazásában, több mint 12 ezer lépést lehetett leolvasni… Ez megközelítőleg 8 km. Ez a csodás kirándulás Büki József tiszteletbeli SZENYE tag ötlete alapján Zsuppán László Egyesületi elnökkel közösen született meg. Köszönet érte.