Első röplabda edzőtáborom

Aktív edzések mellett rengeteget lehet fejlődni

Idén szeptember elején tartottuk a röplabda csapatunk háromnapos edzőtáborát Balatonbogláron.

Egyéves vesetranszplantáltként még nem volt részem ilyen közösségi eseményen, így izgatottan vártam ezt a hétvégét.

Pénteken kezdődött a tábor, így egy rövid utazás után az egyik csapattársunk nyaralójában gyűltünk össze. A szállás nagyon jó helyen volt, közel volt az teremhez, ahol edzettünk, és az étteremhez is, ahol étkeztünk. A társunknak köszönhetően a szállás nagyon otthonos érzést keltett, valamennyien kényelmesen elfértünk. Miután mindenki megérkezett, megismerkedtünk a hellyel, és felállítottuk a pályát, nekiálltunk a lényegnek, megkezdtük a tábor első edzését. Főleg technikai edzéseink voltak, amik sok koncentrációt igényeltek, összecsiszolva a csapatot. Az edzés után visszatértünk a szállásra, és jóízűen megettük a csapattársunk által készített első közös vacsoránkat, majd egy kis beszélgetés után elmentünk pihenni. A másnap reggeli kelés még könnyen ment mindenkinek, és egy kiadós reggeli után már indultunk is a terembe. Ekkor már időhúzás nélkül bele is tudtunk fogni a munkába, ami a délelőtti óráknak hála még nem volt forrósággal nehezített, de így is kellő kihívás elé állított bennünket. Edzés végeztével a szálláson mindenki rendbe szedte magát, és már indulnunk is kellett a közeli étterembe.

Ebéd után még volt időnk a Balatonban fürdeni egy keveset. A rövid kikapcsolódás után jöhetett a nap második edzése, ahol különböző technikai feladatokkal és páros vagy több fős gyakorlatokkal fejlesztettük magunkat. A fárasztó edzés után ismét vacsora következett a parton, majd egy kellemes esti sétával kapcsolódott ki az ekkora már kimerült csapat.

Az utolsó napi edzésre mindenki összeszedte magát, hogy beleadhassunk mindent. A változatos gyakorlatok után játék is volt, hogy az ekkora összeszokott csapat élesben is kipróbálhassa, miket tanult. Az edzőnk kifejezetten a technikánk csiszolását, és gyengeségeink javítását tűzte ki célul a tábor alatt, ami számomra nagyon sikeres volt. Ilyen aktív edzések mellett rengeteget lehet fejlődni és összeszokni a többiekkel. Edzés végeztével rendet tettünk magunk után a teremben, és visszamentünk a szállásra. A fáradt csapat még utoljára lement egy közös ebére, és megbeszélni a tábor eseményeit, utána pedig visszatértünk a szobáinkba pakolni. A szobákat elhagyva a ház előtt mindenki elköszönt a többiektől, majd elindult haza.

Összeségében egy nagyon eredményes és kiváló hangulatú edzőtáborban vehettem részt. Sokat tudtunk gyakorolni és fejlődni, mind egyéni, mind csapatszinten, valamint az együtt töltött jókedélyű időnek köszönhetően a közösség is jobban megismerte egymást. Rengeteget megtudtam a csapattársaimról és a sportról. Remélem sok ilyen, és ehhez hasonló eseményen vehetek még részt.

Fekete Ákos, röplabda játékos

Az eredeti cikk a SZERVUSZ magazin 2023/2. számában jelent meg.